Posílač V programu Účto2XXX 0) Kontrola doplněných e-mailových adres v adresáři odběratelů 1) Vytvoření faktury v Účto2XXX obvyklým způsobem včetně převodu do pdf (i několika současně) 2) Spuštění "Ostatní" ... "Vlastní programy" ... "Speciální podprogramy" ... "Faktura až Cestovní náhrady 06". 3) Spustí se speciální podprogram. Z menu vyberete "Vybrané faktury do XML". 4) Vyberete první číslo ("PRVNÍ ČÍSLO") vytvořené sestavy SESTXX.PDF. Stisknete ESC. 5) Objeví se seznam vystavených faktur, editor se přesune na vystavené ten den (nebo poblíž). Klávesou F8 vyberete ty, které chcete odeslat e-mailem. Ukončíte ESC nebo ENTER. 6) Objeví se editační okno s vybranými fakturami spojenými se jménem sestavy v souboru. Zkontrolujete připojené e-mailové adresy. Nakonec stisknete ESC. 7) Do okénka "vyberte soubor" zapíšete název výstupního XML souboru (FAKT.XML nebo něco podobného) a potvrdíte ENTER. 8) Provede se převod do XML. Na spodním řádku obrazovky se objeví hlášení "Uloženo do souboru". Potvrdíte ENTER nebo F10. 9) V menu podprogramu zvolíte "Odeslání e-mailem". V programu Posílač 1) Spouští se program POSLANI.EXE s parametrem - jménem vytvořeného XML souboru. 2) Objeví se okénko s dotazem "Přepsat stávající faktury?". Ano znamená přepsat stávající seznam faktur seznamem obsaženým v XML souboru, Ne je doplnění nových ke stávajícím, Storno - nic se nenačítá. 3) Nyní je třeba zkontrolovat nastavené parametry (program si je nadále pamatuje) a) Adresář se soubory PDF - složka se soubory SESTxx.PDF, zpravidla {SEST} b) Adresář pro odesílání - složka kam budou archivovány odeslané sestavy c) Maska pro přejmenování - Sestava.PDF je překopírována z a) do b), přičemž je přejmenována dle této masky. Jinak by vzhledeem k opakování jmen SESTxx.PDF docházelo k přepisování d) Věc - subjekt zasílané zprávy e) Podepsat zprávu elektronicky (podpis musí být připraven v úložišti nebo souboru) f) Text zprávy - vlastní tělo sdělení g) SMTP server - používaný pro odesílání elektronické pošty h) Odesílací adresa - elektronická adresa, z které se odesílá, a s kterou je integrován elektronický podpis (bod e)) i) Tabulka s načteným seznamem odesílaných faktur 4) V textech c),d) a f) lze použít formální parametry, které budou nahrazeny před odesláním skutečnými hodnotami: {0} bude nahrazen rokem aktuálního data ve formátu "rrrr"; {1} bude nahrazen měsícem aktuálního data ve formátu "mm"; {2} bude nahrazen dnem aktuálního data ve formátu "dd"; {3} bude nahrazen hodinou aktuálního času ve formátu "hh"; {4} bude nahrazen minutou aktuálního data ve formátu "mm"; {5} bude nahrazen jménem původního souboru "SESTxx.PDF"; {6} bude nahrazen číslem aktuální faktury ve formátu "xxxxxx"; 5) Po kontrole všech parametrů a seznamu odesílaných faktur (kontrola doručovací adresy!) stiskněte tlačítko "Odeslání". 6) Jestliže je žádán elektronický podpis, objeví se dotaz na jeho původ. Chcete-li podepsat podpisem umístěným v úložišti, stisknete "Ano", chcete-li podepsat vyexportovaným certifikátem ve formátu "pfx", stisknete "Ne". 7a) Vyhledáte podpis v úložišti a potvrdíte tlačítkem "OK". 7b) Vyhledáte příslušný soubor ".pfx" a na požádání vložíte heslo privátního klíče. 8) Podepsané faktury jsou odesílány na elektronické adresy. O ukončení informuje box po ukončení. Funkce jednotlivých tlačítek Fand - načtení XML z Účta. Odeslání - elektronické odeslání vybraných faktur (F7). Načtení - otevření naposledy provedeného XML (nelze otevřít z účta). Acrobat - otevření PDF přílohy aktuálně vybrané faktury v Readeru (F10). Podpis - uložení a nastavení elektronického podpisu. Text - tento text. Konec - ukončení programu. Kontextové menu na tabulce zpráv Vyvolá se stiskem pravého tlačítka myši. Detail - Prohlídka aktuální věty odesílaných zpráv (F12). (OK = provedené změny budou zaznamenány, Storno = provedené změny budou zapomenuty, Klient pošty = stávající zpráva bude odeslána do Vašeho poštovního klienta jaKo "Nová zpráva").