Návod k programu Posílač
V programu Účto2XXX
- Kontrola doplněných e-mailových adres v adresáři odběratelů
- Vytvoření faktury v Účto2XXX obvyklým způsobem včetně převodu do pdf (i několika současně)
- Spuštění "Ostatní" ... "Vlastní programy" ... "Speciální podprogramy" ... "Faktura až Cestovní náhrady 06".
- Spustí se speciální podprogram. Z menu vyberete "Vybrané faktury do XML".
- Vyberete první číslo ("PRVNÍ ČÍSLO") vytvořené sestavy SESTXX.PDF. Stisknete ESC.
- Objeví se seznam vystavených faktur, editor se přesune na vystavené ten den (nebo poblíž). Klávesou F8 vyberete ty, které chcete odeslat e-mailem. Ukončíte ESC nebo ENTER.
- Objeví se editační okno s vybranými fakturami spojenými se jménem sestavy v souboru. Zkontrolujete připojené e-mailové adresy. Nakonec stisknete ESC.
- Do okénka "vyberte soubor" zapíšete název výstupního XML souboru (FAKT.XML nebo něco podobného) a potvrdíte ENTER.
- Provede se převod do XML. Na spodním řádku obrazovky se objeví hlášení "Uloženo do souboru". Potvrdíte ENTER nebo F10.
- V menu podprogramu zvolíte "Odeslání e-mailem".
V programu Posílač
1) Spouští se program POSLANI.EXE s parametrem - jménem vytvořeného XML souboru.
2) Objeví se okénko s dotazem "Přepsat stávající faktury?". Ano znamená přepsat stávající seznam faktur seznamem obsaženým v XML souboru, Ne je doplnění nových ke stávajícím, Storno - nic se nenačítá.
3) Nyní je třeba zkontrolovat nastavené parametry (program si je nadále pamatuje)
a) Adresář se soubory PDF - složka se soubory SESTxx.PDF, zpravidla {SEST}
b) Adresář pro odesílání - složka kam budou archivovány odeslané sestavy
c) Maska pro přejmenování - Sestava.PDF je překopírována z a) do b), přičemž je přejmenována dle této masky. Jinak by vzhledeem k opakování jmen SESTxx.PDF docházelo k přepisování
d) Věc - subjekt zasílané zprávy
e) Podepsat zprávu elektronicky (podpis musí být připraven v úložišti nebo souboru)
f) Text zprávy - vlastní tělo sdělení
g) SMTP server - používaný pro odesílání elektronické pošty
h) Odesílací adresa - elektronická adresa, z které se odesílá, a s kterou je integrován elektronický podpis (bod e))
i) Tabulka s načteným seznamem odesílaných faktur
4) V textech c),d) a f) lze použít formální parametry, které budou nahrazeny před odesláním skutečnými hodnotami:
{0} bude nahrazen rokem aktuálního data ve formátu "rrrr";
{1} bude nahrazen měsícem aktuálního data ve formátu "mm";
{2} bude nahrazen dnem aktuálního data ve formátu "dd";
{3} bude nahrazen hodinou aktuálního času ve formátu "hh";
{4} bude nahrazen minutou aktuálního data ve formátu "mm";
{5} bude nahrazen jménem původního souboru "SESTxx.PDF";
{6} bude nahrazen číslem aktuální faktury ve formátu "xxxxxx";
5) Po kontrole všech parametrů a seznamu odesílaných faktur (kontrola doručovací adresy!) stiskněte tlačítko "Odeslání".
6) Jestliže je žádán elektronický podpis, objeví se dotaz na jeho původ. Chcete-li podepsat podpisem umístěným v úložišti, stisknete "Ano", chcete-li podepsat vyexportovaným certifikátem ve formátu "pfx", stisknete "Ne".
7a) Vyhledáte podpis v úložišti a potvrdíte tlačítkem "OK".
7b) Vyhledáte příslušný soubor ".pfx" a na požádání vložíte heslo privátního klíče.
8) Podepsané faktury jsou odesílány na elektronické adresy. O ukončení informuje box po ukončení.
Funkce jednotlivých tlačítek
Fand - načtení XML z Účta.
Odeslání - elektronické odeslání vybraných faktur (F7).
Načtení - otevření naposledy provedeného XML (nelze otevřít z účta).
Acrobat - otevření PDF přílohy aktuálně vybrané faktury v Readeru (F10).
Podpis - uložení a nastavení elektronického podpisu.
Text - tento text.
Konec - ukončení programu.
Kontextové menu na tabulce zpráv
Vyvolá se stiskem pravého tlačítka myši.
Detail - Prohlídka aktuální věty odesílaných zpráv (F12). (OK = provedené změny budou zaznamenány, Storno = provedené změny budou zapomenuty, Klient pošty = stávající zpráva bude odeslána do Vašeho poštovního klienta jaKo "Nová zpráva").